#Survived the first week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Leanne Neijenhuis - WaarBenJij.nu #Survived the first week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Leanne Neijenhuis - WaarBenJij.nu

#Survived the first week!

Door: Leanne Neijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Leanne

12 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello there lovely people in the Netherlands,

Yes, i survived the first week! The first week was very difficult but now I say I love london! What a great city! Inmiddels al weer met tweede week bezig maar zal jullie eerst even vertellen over de eerste week!

Mijn eerste week was gelijk begonnen met een introductiedag in een van de elf vergader/feest zalen van het hotel! We moesten 's ochtends eerst melden in de back office van de receptie. Daar zou onze Front Office manager ons gaan ontvangen. Hij vertelde dat Anthony ons zou begeleiden de eerste twee dagen door middel van veel over het hotel te vertellen. Die dag moesten wij 10 uur 's ochtends mee naar de managersmeeting "de nieuwe baby's moesten voorgesteld worden" Wat was dat genant zeg!!

De hele dag volle informatie gehad, echt het is ongelofelijk wat zij wel allemaal niet hebben dit duurde tot vijf uur 's middags. Om drie uur is hier een wisseling van receptie en hier mochten wij ook bij zijn. Dit was een hele keuring... jullie wel denken wat houdt dit allemaal in nou zal het jullie is even nauwkeurig gaan vertellen :) ! Je jasje uitdoen en kijken of je blouse netjes is gestreken, de haren moeten uit het gezicht zijn (mijn commentaar moest mijn haren veel strakker doen), de nagels mooi gelakt hebben, dames verplicht make up tot een bepaalde hoogte. Mijn hakken waren ook niet goed want het was niet glimmend leer en een minimale hoogte van 2cm! O,ja niet te vergeten de panty's mogen maar 15 denier zijn! Heel wat dus!
Mocht die dag gelijk even naar de winkels toe en wat dingen aanpassen :) Wel handig hoor ik woon gewoon in Oxford street! Nu ik dit typ kan ik zeggen I LOVE IT!!

De nieuwe informatie dag was weer aangebroken nog een keer informatie en een toets. Verder hebben wij de hele dag daar toetsen en huiswerk moeten maken op internet (cursussen oftewel e-learning) Wat was dat ontzettend saai zeg! Een voordeel was trouwens wel bij de informatiedag hadden ze heerlijke yellow beans snoepjes! Lesley en ik aten ze als gek op bleef je tenminste wakker! :) hihi

Woensdag was de eerste dag dat ik met een department mocht meelopen vandaag was het Housekeeping! Een hotel met 692 kamers wat veel. Heb de vierdaagse onderhand die dag wel gelopen. Zeg gelijk wel ontzettende lieve geweldige supervisors, elke afdeling heeft er een! Hier in het hotel hebben ze op elke verdieping weer andere soorten kamers zitten. Oké even wat uitleg over de kamers in elk nachtkastje zul je een groene pijl treffen dit zegt welke kant je moet bidden naar Mekka. Zal zo een foto op deze site zetten van een kamer die ik het allermooiste vind! :) De hele dag meegelopen kamers in en gekeken wat de regels zijn en weer overnieuw kijken of de Housekeeping de kamers wel goed had schoongemaakt. Het was vermoeiend met mijn hakken aan heb op gegeven moment wel mijn ballerina's aangedaan! Verder was het wel super!

Donderdag had ik eindelijk een keer een late dag ik mocht naar de clockroom! Dit houdt in dat ik jassen moest aannemen want er zou die avond een zakendiner zijn van 250 gasten. Als eerste over alle klerenhangers nummers gehangen en daarna mocht ik een heel map over de policy doornemen van het bedrijf, hiephoi! Had wel gelukkig mijn kamergenootje erbij dat maakte het wat beter! Tot half 2 's nachts hebben we dit mogen doen! Gelukkig ieder 5 pond verdiend aan fooi maakte de avond goed! Want we wisten beide dat we volgende dag 's avonds naar de club zouden gaan!

Ja, de laatste werkdag en de wekker ging om 7.45 hoor! We moesten namelijk 8.45 weer stip gekleed aanwezig zijn bij de receptie. Die dag mocht ik gelijk mijn kostuum boven ophalen. Het rokje met een jasje. Daarna mocht ik door naar conciërge en Luggage desk! Wat heb ik mij eigen hier vermaakt met het personeel het was wel heel rustig want ik wist zelf natuurlijk niks van London! Veel gelachen met de mensen daar en bij Luggage desk met iedereen zitten ouwehoeren! Telefoontjes aannemen en weer aan de mannen zeggen you must go up room 642 take there luggage downstairs (Arabieren hebben mij toch een veel koffers! ONGELOFELIJK!) Dan zegt mijn papa nog wat kan jij veel troep hebben, vergeleken met dit papa is dit niks hier! :D hihi! Deze avond ben ik ook gezellig uitgeweest met mijn collega's naar Club Carbon! Hele mooie club zit eigenlijk om de hoek in een zijstraatje! Hier komen alle mensen van het Thistle Arch (het personeel) Hoefde geen entree te betalen was wel mooi meevallertje! Hier in Londen is het duur om uit te gaan vergeleken met Nederland, maar wel zeker de moeite waard!

Even kort over mijn weekend, jaaaaaaa Victoria Secret was er even heen! Wat een winkel zeg! Ook de dure winkelstraten hier mooi om te zien! Heb nog lang niet alles gezien van de stad. Heb meer beetje gelopen in de straten en om het hotel gekeken. Je bent hier zo even paar uur aan het lopen. Oxfordstreet is vijf kilometer lang!

Nu deze aankomende week ga ik alleen maar avondshiften draaien achter de receptie met mijn buddy die mij gaat tranen! Dit zal een training worden van twee weken lang. Wordt weer een zware week maar wel een mooie meevaller mijn maatje komt weer! Drukke week, veel huiswerk en leren maar wel een leuke leerzame week!

I'm going to shut my eyes. Tomorrow in the morning I will walk in the city and in the afternoon my first night shift. Speak you about a little week.

Big hug from London
xx

  • 18 Februari 2013 - 21:45

    Mama:

    Al een hoop geleerd en nu moet je het ln de praktijk gaan brengen !
    We hebben ondervonden, dat je al een aardig woordje Engels spreekt.
    Vorige week toen we bij je waren heb je ons mooie hotelkamers laten zien en natuurlijk
    waar de studenten verblijven en eten!
    Hoop volgende keer wat meer van Londen te zien, dan zul jij al wel aardig de weg weten.
    Tot gauw in het mooie Engeland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Leanne

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 11788

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Stage Londen

Landen bezocht: