# The past two weeks - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Leanne Neijenhuis - WaarBenJij.nu # The past two weeks - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Leanne Neijenhuis - WaarBenJij.nu

# The past two weeks

Door: Leanne Neijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Leanne

26 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Goodmorning!

Sorry dat ik even niks meer heb laten horen de afgelopen twee weken. Ik heb het namelijk erg druk gehad hier in het hotel.

Ik kan jullie nu niet meer precies vertellen wat ik per dag heb gedaan, maar wel alles samengevat wat ik heb meegemaakt de afgelopen twee weken! :) Als eerste wil ik nu zeggen wat hou ik toch van Londen, kan het nog steeds niet geloven dat ik hier woon en dan ook nog is in Oxfordstreet! Vermaak mij hier ontzettend goed.

De eerste twee weken moest ik echt wennen, maar nu zeg ik... wil niet meer terug naar Nederland.
Op Valentijnsdag heb ik gezellig met de meisjes hier valentijn gevierd en het bedrijf had de kantine helemaal in valentijn sfeer ingericht, zelfs extra (lekker) gekookt!

Paar dagen later hadden we een staff (personeel) meeting. Ons hotel had namelijk de zilver award gewonnen! Daarnaast werd er ook verteld wie receptioniste, beste housekeeping van de maand was etc! Op het einde een drankje gedaan met iedereen. Heel leuk om te zien dat het hotel gewoon niet alleen draait om de gasten maar ook om het personeel in het hotel. Hierdoor leren we elkaar ook gewoon allemaal veel beter kennen.

Afgelopen week hebben we zelfs ook nog een afternoon tea gehad in de kantine met iedereen uiteraard met scones. (wat zijn ze toch ontzettend lekker!) Dit weekend ga ik nog met paar meiden echt even ergens afternoon tea doen! Mijn ouders zijn nog langs geweest in het hotel en ook Mike is nog even op bezoek geweest! De sfeer hier in het Engeland vind ik erg gezellig de mensen zijn hulpzaam als je ze iets vraagt, bijvoorbeeld de weg niet weet.

Mijn teacher is Claudia zij heeft mij de afgelopen twee weken getraind hoe ik receptie moet draaien. De ochtend en avondshiften. Ik ben nog niet klaar met mijn training. Zeg je wel wat vermoeiend was het de eerste week vooral ook omdat alles in het engels is en erg onzeker. Je moet het systeem leren kennen hoe zij werken met reserveringen kwam namelijk genoeg op mij af. Ieder hotel heeft zijn eigen manier van inchecken en uitchecken natuurlijk. Omdat dit hotel zo groot is met hun zoveel kamers moet ik vaak ook naar de lugagge desk bellen of zijn de bagage willen ophalen op de kamers, wat hebben arabieren toch een hoop bagage ONGELOFELIJK! Vandaag heb ik weer een avondshift en draai nu ook eigenlijk al bijna alleen maar heb mijn teacher Claudia wel naast mij staan die werkt dan op haar eigen computer maar kan mij altijd gelijk helpen als er iets is. Vond het eerst wel jammer dat ik geen Nederlands persoon had die mij ging leren trainen maar nu achteraf zeg ik, ben er blij om want moet mij eigen uiteindelijk ook gewoon in het Engels spreken kunnen redden. Ik heb mijn eerste beoordeling al gehad over inchecken en uitchecken, ik wist het allemaal heel goed maar ben nog te onzeker dat straal ik ook uit en vraag vaak om bevestiging of ik de reservering wel goed heb gedaan. Er is ook een review over mij geplaatst, jeej! :D !! Nog iets leuks is ik heb mijn eerste upgrade's gemaakt van totaal 180 pond. Dit betekend als mensen een standaard kamer hebben geboekt dan heb ik ze met "mooi" praten omgepraat naar een Deluxe kamer bijvoorbeeld dit is een kamer dat dan groter is etc. Ik krijg aantal procent van mijn upgrade bij mijn loon! Dus erg blij weer wat extra bijverdiend!

Ik ga nu even weer de stad in lekker wandelen richting de Big Ben en parlements gebouwen (vind de gebouwen zó mooi!)
Eind deze week ga ik ook nog met de meisjes Belle en Lesley naar de reuzenrad, haha ga in the eye! O,ja binnenkort ga ik naar Harry Potter studio's!Jeej :)


Zal over een paar weken weer wat vertellen over Londen!
See you soon!

Byebye xx

  • 26 Februari 2013 - 11:35

    Hans Kaaijk:

    Dag Lianne,

    Wat stoer; wonen en werken in Londen.
    Wat een geweldige stad is dat toch.
    Ik kom er altijd heel erg graag. Heb dan altijd een hotel in de buurt van Hidepark.
    Natuurlijk ken in Oxfordstreet en weet dus ongeveer waar je zit.

    Wat fijn dat je nu de Engelse taal zo in de praktijk kunt leren. Wees maar blij dat je geen Nederlandse begeleiding hebt, want dan val je toch steeds terug op je Nederlands. Nu leer je het snel omdat je moet.

    Hoop binnenkort weer zo'n gezellig verslag van je te ontvangen; dus houd me op de hoogte!

    Lieve groet,

    Je meester Hans

  • 28 Februari 2013 - 15:53

    Brigiet:

    Heey Leanne! Leuk verhaal zeg.. Klinkt alsof het allemaal goed geregeld is daar! Dat is fijn:) vergeet niet naar Camdentown te gaan! Succes & veel plezier meis. Liefs, Brigiet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Leanne

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 11802

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Stage Londen

Landen bezocht: