Arrived #London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Leanne Neijenhuis - WaarBenJij.nu Arrived #London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Leanne Neijenhuis - WaarBenJij.nu

Arrived #London!

Door: Leanne Neijenhuis

Blijf op de hoogte en volg Leanne

03 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve mensen in Nederland,

Hier een bericht uit Londen, ben hier nu eigenlijk al twee dagen aanwezig. Gister kwam ik om half 12 aan in het hotel op Oxford street! Mijn vlucht is goed verlopen kon alvast mijn engels oefen had iemand naast mij zitten die uit Engeland kwam! Eenmaal geland op Luton een ticket geboekt om met de bus naar Londen te gaan.

Ik keek mijn ogen uit, toen ik eenmaal de stad in reed met de bus, dacht wauw hier mag ik de komende maanden ga wonen! Wat hebben ze hier veel winkels zeg. Ik stapte op marble arch street uit. Het hotel zat daar vijf minuten van mij vandaan. (daar komt ook de naam van het hotel vandaan) Tegenover het hotel bevindt zich Hyde park, hier kan de bevolking vrijuit spreken wat zij van bepaalde dingen vinden, (vandaag zondag 3 Februari ben ik in het park geweest en is even geluisterd was heel bijzonder om te zien. Zie mijn foto's )

Tegenover Hyde park zit de duurste wijk van Londen. Vele beroemdheden wonen daar. Een collega van mij zag daar poos geleden David Beckham voetballen in de sneeuw met zijn kinderen!

Oké nu even over het hotel natuurlijk. Ben heel vriendelijk ontvangen door bagage portier, geweldige man! Hi you there girl, you come from Holland and also a student! I said; yes ofcourse. Even met gepraat een hele aardige man! Ik nam mij mee naar de receptie toe en ik keek mijn ogen uit! WAUW 7 mensen op een rij achter een computer en zij waren maar bezig met het uitchecken van de gasten (alle kamers waren die dag vol, ja mensen 692 kamers!!) Zag iemand staan met een Hollands vlaggetje dus vloog gelijk naar haar toe Belle heet ze! Komt uit de buurt van Cuijk heb iemand uit de buurt hihi!!

De assistent manager verwelkomende mij en nam mij mee naar de kamer toe om de spullen te kunnen plaatsen. Heb even kort een kleine rondleiding gekregen. Moest papieren tekenen dat ik mijn sleutels niet kwijt zou raken. Alles wordt heel goed in de gaten gehouden! De collega's zijn wel heel leuk allemaal, spontaan! Morgen om 8.45 begint mijn eerste werkdag! Krijg eerst introductie en trainingen heb ik gehoord heb vele lessen achter de computer waar ik dingen moet leren. Ik ben erg benieuwd maar ook zenuwachtig of het allemaal goed gaat. Ze zeggen hier dat je na 3 weken moeite heb om nog nederlandse gasten te helpen want je denkt en praat gewoon in het Engels!

Nou nu even kort vertellen wat ik deze twee dagen heb gedaan natuurlijk! Als eerste jaja ik ben de Primark in gegaan samen met de andere, heel wat spullen gehaald voor mijn kamertje om het gezellig te maken!(nog niet naar de grootste Primark geweest, binnenkort maar even doen die heeft namelijk 4 verdiepingen :D ) Ik leef eigenlijk op een verdieping in een groot studentenhuis met vele mensen van verschillende hotelscholen. Spaanse, Duitse, Zuid Afrikaanse en veel Nederlanders!Ook boodschappen gehaald deze dagen voor op de kamer zodat ik wel mijn eigen eten heb jam, crackers en fruit etc. Vandaag (zondag) heb ik de toerist uitgehangen ben naar Buckingham Palace geweest zit vlak bij mij. Voor je Hyde park inliep door de Marble Arch poort gelopen om natuurlijk Hyde Park te kunnen betreden. Eenmaal bij Buckingham Palace, foto's gemaakt. Toen op dat moment realiseerde ik mij; ik woon hier voor de komende 4,5 maand! Wat een stad! Ik heb deze twee dagen veel genoten van de wereldstad Londen.

Binnenkort ga ik naar Harry Potter toe waar alles is opgenomen! The making of Harry Potter at Universal studios..


Ik kruip mijn bedje in, morgen een drukke dag!
Ik mis jullie daar wel in Nederland, met jullie gewoontes! :)

Goodbye and kisses!
Leanne

P.S. Als je mij iets wilt sturen hieronder is het adres:
Thistle Marble Arch Hotel
Floor 5, room 51
Student Leanne Neijenhuis
Bryanstonstreet
W1H 7EH London
United Kingdom


  • 04 Februari 2013 - 00:09

    Felicia Franken:

    Adres: W1H 7EH ipv B1H 7EH! xx

  • 05 Februari 2013 - 15:03

    Ma:

    Hallo, Leanne
    Leuk verslag! Je zit wel midden in het centrum zo te horen.
    Spannend om Londen te verkennen, hoop snel weer wat te horen, groetjes






  • 05 Februari 2013 - 21:56

    Jacqueline:


  • 10 Februari 2013 - 19:12

    Ans :

    Succes met je stage in Londen, maar vooral geniet van je verblijf in Londen.
    Gr Ans en knuffel van Nenda

  • 15 Februari 2013 - 23:02

    Truus Rijssemus:

    Hallo Leanne,

    Hoe gaat het met je,al een beetje gewend daar in Londen die grote stad.
    Is het een mooi en gezellig hotel en heb je gezellige mensen om je heen???
    Zo te zien op de foto's heb je al aardig wat gezien en heb je al genoten van een wijntje.
    Hoe lang is de stage daar,ik dacht drie maanden hé,maar ach die zijn ook zo weer voorbij.
    Nou Leanne ik volg je weer verder,ik zou zeggen een goed weekend en tot hoors.

    groetjes van oom Ben en Tante Truus.xx



  • 24 Februari 2013 - 07:41

    Martine:

    he leanne,

    Hahah Grappig dat je ook op floor 5 zit, ik zat daar 3 jaar geleden ook;)
    Ik zat dan in kamer 54? Hoe ziet het er nu uit?? Hopelijk zijn de kamers erg verbeterd.
    Heel veel plezier daar! en ik kan zeggen, nederlands praten, is heel moeilijk als je je standaart praatje hebt in het engels.
    Have Fun!

    Groetjes,
    Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Leanne

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 11792

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Stage Londen

Landen bezocht: